Sådan nedtager I en medarbejder i jeres Azure Active Directory korrekt

Når I nedtager en bruger i jeres Azure Active Directory, så ligger den som standard stadig i papirkurven (Deleted Users) i 60 dage. Og når man sletter et telefonnummer i AD, så fjerner den ikke OnpremLineURI fra Teams.

Det gør, at I fx ikke kan kan genbruge nummeret med det samme, da det ikke er fjernet i jeres Azure Active Directory.

Sådan nedtages en bruger

Derfor er den korrekte fremgangsmåde for at nedlægge en bruger:

1. Nedlæg Teams-telefoni på medarbejderen i Teams Selvbetjening.

 

mceclip0.png

2. Vent op til en time på replikering

3. Disable/slet licensen (fx E5 eller E3 + PhoneSystem) på brugeren i jeres eget AD.

Nu er brugeren og nummeret helt nedtaget.

Hvis du ønsker at genbruge telefonnummeret

Hvis du ønsker at genbruge nummeret på en anden bruger, skal du enten:

1. Genoprette brugeren og tildel brugeren en licens, der giver telefoni (fx E5 eller E3 + PhoneSystem)

2. Vent op til en time på replikering

3. Fjern OnpremLineURI ved hjælp af PowerShell (set-csuser -identity <userprincipalname> -onpremLineURI $null)

4. Disable/slet licens (fx E5 eller E3 + PhoneSystem) på bruger i jeres AD

Du kan også i stedet vælge at fjerne brugeren fra Deleted Users. Dette frigiver nummeret, men samtidig forsvinder muligheden for at genskabe brugeren efterfølgende. 

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt
Fortæl os hvorfor


Udfyld venligst formularen med en gyldig e-mail og feedback til artiklen.

Kommentarer