I har måske medarbejdere i jeres organisation, der ikke er oprettet med en brugerkonto i Office 365 - hvis de fx kun har en mobiltelefon. Dette forhindrer kollegerne i at se medarbejderen i Teams.
For at løse dette kan du oprette en Azure Active Directory-bruger, tildele et telefonnummer og e-mail og bruge den som en kontakt i Teams. Dette muliggør også central styring af kontakter i Teams. Bemærk, at Azure AD-brugeren ikke har brug for nogen licenser.
I det følgende viser vi dig hvordan.
Forudsætninger
Denne vejledning er beregnet til en opsætning, hvor styring af Azure Active Directory-brugere håndteres i Azure Active Directory. Office 365 tenant'en skal konfigureres med Azure Active Directory og Microsoft Teams. Den bruger, der udfører opgaven, skal være administrator i Azure Active Directory.
Sådan oprettes brugeren
I det følgende opretter vi Azure Active Directory-brugeren i Azure Admin Center.
1. Åbn portal.azure.com, og log ind med en admin-konto. Brug InPrivate-tilstand, hvis Single Sign On får dig til at logge ind automatisk, og du bruger en separat admin-konto (anbefales).
2. Åbn sektionen Azure Active Directory i Azure Admin Center.
3. Klik på Users.
4. Klik på New user i topmenuen.
5. Udfyld nedenstående felter og slut af med at klikke på Create.
6. Vend tilbage til området Users.
Find den nyoprettede bruger og klik på den.
7. Klik på Edit.
8. Tilføj nu følgende i afsnittet Contact info nederst på profilsiden.
- Office Phone
- Mobile phone
9. Klik på Save.
Brugeren er nu oprettet korrekt, og du kan nu søge efter den i Teams-klienten - bemærk dog, at der muligvis går lidt tid, før brugeren er synlig.
10. Fjern Sign-in Blocked på brugeren i O365.
Hvis brugeren skal kunne omstilles til via Teams skal Sign-In Blocked fjernes i O365 admin portalen.
Kommentarer