For at sætte Zylinc Novus op til at fungere med jeres Teams-løsning, skal I oprette fire apps på jeres tenant - og derefter give os en række oplysninger om dem og jeres setup. Oplysningerne skal I indtaste i GoLive-portalen.
I det følgende gennemgår vi, hvordan du opretter disse apps og finder alle de oplysninger, som du skal indtaste i GoLive-portalen.
Trin 1 - Opret de fire apps og indtast oplysninger om dem i GoLive-portalen
For hver app er der herunder et link til en vejledning i at oprette den. For hver af de fire apps, skal vi bruge følgende oplysninger, som du indtaster i GoLive-portalen under Dataindsamling:
- Navn
- Azure App ID
- Azure App Secret
AdAuthenticationApp
Denne app bruges til at godkende brugere og agenter i Zylinc Novus.
VIGTIGT: I vejledningens trin 1 er det dette link https://zyagent.mynuuday.dk/[jeres Zylinc-tenant-ID]/auth/signin-aad du benytter, hvor du bliver bedt om at indsætte et link. Jeres Projektleder hos os kan fortælle jer, hvad jeres tenant-ID hos Zylinc er.
https://www.zylinc.com/help/novus/en/Content/Resources/Files/AzureCreateAdAuthenticationApp.pdf
AdUserImportApp
Denne app benyttes til at importere brugere til Novus kontaktliste.
https://www.zylinc.com/help/novus/en/Content/Resources/Files/AzureCreateAdUserImportApp.pdf
CalendarSyncApp
Denne app benyttes til at se om brugeren er ledig/optaget i dennes kalender.
https://www.zylinc.com/help/novus/en/Content/Resources/Files/AzureCreateCalendarSyncApp.pdf
PresenceSyncApp
Denne app benyttes til at se tilgængelighed i Teams. Du skal senere skabe en Sync User/Service Account for at abonnere på Teams/Skype-tilgængelighed.
https://www.zylinc.com/help/novus/en/Content/Resources/Files/AzureCreatePresenceSyncApp.pdf
Trin 2 - Opret en håndfuld konti og brugere og indtast information om dem og jeres opsætning i GoLive-portalen
Ud over oplysningerne om de fire apps, skal du altså også oprette en række andre konti og en enkelt AD-gruppe, og derefter indtaste oplysninger om dem i GoLive-portalen.
Du skal give os disse oplysninger.
- Primary Tenant Domain Name
- Azure Tenant ID (Directory ID)
- Navnet på den Azure AD Group, som I vil benytte til Novus
- UPN-adresse og kodeord på SyncUser/Service Account
- E-mailadresse, UPN-adresse og kodeord til TDC Test Agent
- E-mailadresse, UPN-adresse og kodeord på Sent e-mail/Service
Lad os tage dem en for en.
Primary Tenant Domain Name og Azure Tenant ID
Disse to oplysninger finder du ved at logge på https://portal.azure.com. Du skal altså ikke oprette noget her, men blot finde oplysningerne og indtaste i GoLive-portalen.
Primary Tenant Domain Name finder du under Azure Active Directory -> Custom domain names. Det domænenavn, vi er ude efter, ender på onmicrosoft.com. Altså fx som her i vores tilfælde: testandapproval.onmicrosoft.com.
Azure Tenant ID (hed tidligere Directory ID) finder du under Azure Active Directory -> Properties -> Tenant ID.
Azure AD Group
Denne gruppe skal du oprette i jeres Azure AD, og i GoLive-portalen skal du så indtaste navnet på den. Azure AD Group for de brugere, der vil blive vist i søgeforespørgslen i Webagent. Husk derfor at inkludere webagenterne i denne gruppe.
SyncUser/Service Account
Du skal oprette denne bruger, men den behøver ikke at få tilknyttet licens eller e-mailadresse.
I GoLive-portalen skal du indtaste UPN-adresse og kodeord på denne SyncUser/Service Account.
TDC Test Agent
Du skal oprette denne bruger og give den en e-mailadresse.
I GoLive-portalen skal du indtaste e-mailadresse, UPN-adresse og kodeord.
Sent e-mail/Service Account
Du skal oprette denne bruger og give den en e-mailadresse.
Denne konto skal bruges hvis nogen svarer på en e-mail sendt fra Novus. Det kan enten være med et automatisk svar, der siger, at denne e-mail ikke vil blive set (så skal besvar-adressen være fx no-reply@firma.dk) eller den skal videresendes til agentgruppens e-mail.
I GoLive-portalen skal du indtaste e-mailadresse, UPN-adresse og kodeord.
Kommentarer