Sådan tilføjer du Teams-telefoniabonnement og mobilabonnement til en bruger i Teams Selvbetjening

Læsetid: 6 minutter

Når du kommer ind i Teams Selvbetjening bliver du mødt af dashboardet, hvor du øverst kan se, hvor mange medarbejdere, I har i jeres Azure AD. Azure AD er jeres brugerliste i Office 365, som Teams Selvbetjening kan kigge ind i.

Lige under det tal, kan du se hvor mange af medarbejderne, som mangler et abonnement hos os. 

mceclip0.png

For at tilføje abonnementer  hos os (altså telefoni i Teams og/eller mobiltelefoni) klikker du på TILDEL eller på Brugere ude i menuen til venstre.

Dette fører dig ind i brugerlisten, hvor du øverst hurtigt kan finde den eller de medarbejdere frem, som du ønsker at tilføje et abonnement - enten ved at søge eller benytte en af de hurtigsøgningslinks, som er under søgefeltet.

mceclip1.png

Når du har fundet brugeren, klikker du på Aktivér Teams-telefoni eller på Opret mobilabonnement. Teams-telefoni tilfører brugeren muligheden for at ringe ind og ud af Teams. Mobilabonnement lægger en mobilpakke ovenpå.

Aktivér Teams-telefoni

Klikker du på Aktivér Teams-telefoni, åbnes medarbejderens brugerprofil i den rette sektion.

captured__7_.gif

Her skal du tage stilling til, hvilket fastnettelefonnummer og lokalnummer vedkommende skal have.

Fastnetnummeret bliver medarbejderens OneNumber, som vedkommende ringer ud fra og kan modtage kald på i Teams. Tilføjes et mobilnummer, kan man vælge, hvilket nummer skal vises, når man ringer ud.

mceclip0.png

Når du har valgt numre, klikker du på Opret.

mceclip2.png

Nu har du tilføjet telefoni til medarbejderens Teams.

Bemærk at det kræver en såkaldt Phone Service-licens, at lægge telefoni i Teams. Phone Service følger med Office 365 E5-licensen, men skal tilkøbes på E3- og E1-licensen. I den øverste sektion af brugerprofilen kan du se, hvilke licenser denne medarbejder har.

Hvis medarbejderen ikke er tilstrækkeligt licenceret, skal I ind i jeres Office 365-administrationspanel og tildele den korrekte licens.

Opret mobilabonnement

Klikker du på  Opret mobilabonnement, åbnes medarbejderens brugerprofil i den rette sektion. Her skal du tage stilling til fire ting.

1. Først skal du vælge hvilken mobilpakke, brugeren skal have. Det gør du under Vælg mobilpakke. Med vores Teams-løsning kan du vælge mellem fire mobilpakker.

2. Herefter skal du vælge mobilnummer. Her kan du enten vælge fra en række af numre i vores serie, eller du kan vælge at indportere et nummer udefra. Hvis du vælger det sidste, sættes en indporteringsproces i gang, hvor medarbejderen automatisk får tilsendt en fuldmagt, som vedkommende skal underskrive og returnere til os.

3. Den tredje ting, du skal tage stilling til på medarbejderens vegne, er om der skal sendes et simkort med posten, eller om du vil benytte eventuelle skuffesimkort, som I har liggende hos jer. Hvis I ikke har skuffesimkort hos jer, kan I bestille nogle under Organisation.

Vælger du, at vi skal udsende et simkort, kan du desuden selv vælge, hvor simkortet skal sendes hen. Det kan jo være, at det giver mest mening at sende kortet til medarbejderens privatadresse. Simkortet er 1-2 hverdage om at komme frem.

4. Til sidst vælger du, om medarbejderen har brug for datadelingskort til abonnementet.

Når du har taget stilling til de fire områder, klikker du på Opret.

Nu har du tilføjet et mobilabonnement til medarbejderen.

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt
Fortæl os hvorfor


Udfyld venligst formularen med en gyldig e-mail og feedback til artiklen.

Kommentarer