Sådan fungerer Teams Selvbetjening

Læsetid: 8 minutter

Vores Selvbetjening er bygget ind i Teams, så du som administrator slet ikke behøver forlade programmet. Du skal blot lægge vores Selvbetjenings-app ind i Teams og logge på med Office 365-brugernavn og kodeord.

Så er du kørende.

Du kan også logge på Teams Selvbetjening i en browser på https://app.sky.tdc.dk.

Bemærk at Selvbetjeningen har forbindelse til jeres Azure AD - altså den liste i Office 365, hvor I gemmer alle jeres medarbejderes navne, e-mailadresse, titler og så videre.

Det betyder, at når I skal oprette en ny medarbejder, gør I det blot i jeres Azure AD. Umiddelbart herefter kan I se personen i Selvbetjening og begynde at tildele ham eller hende telefonnummer, mobilpakke, bestille simkort og alt det andet, en ny medarbejder har brug for. Nemt.

Navigation...en, to tre

Vi har forsøgt at bygge en så simpel navigation, som muligt. Når du åbner Selvbetjenings-appen, er det første du bliver mødt af vores dashboard. Her finder du overblik over jeres medarbejdere, seneste faktura, abonnementer og en række ofte brugte funktioner.

Vi har også bygget en global søgebar - altså en søgning, der leder på tværs af datakilder. Den ligger øverst. Hvis du er administrator for flere organisationer, kan du skifte imellem dem, ved at klikke på organisationsnavnet i øverste venstre hjørne.

Du kan også logge ud af Selvbetjening. Det foregår oppe i højre hjørne.

mceclip0.png

Området Brugere

Brugerområdet er omdrejningspunktet for alt der har med brugeradministration at gøre. Her kan du tilføje, ændre og fjerne abonnementer til jeres medarbejdere. Du kan også ændre mobilpakke, spærre og genbestille simkort, finde pin- og pukkode og en masse andre ting.

Lad os kigge på funktionerne en af gangen.

Som nævnt tidligere så kommer listen inde i dette område fra jeres egen brugerliste i Azure AD. Hvis I har oprettet en ny kollega i Azure AD, vil vedkommende dukke op i brugerlisten i Teams Selvbetjening. Her vil kollegaen optræde med for- og efternavn og e-mailadresse.

Da kollegaen endnu ikke har fået knyttet et abonnement eller til sig eller er blevet oprettet som mobilbruger, vil der være to relevante knapper i oversigten: Opret mobilabonnement og Aktivér Teams-telefoni. Du vil også se, at kollegaen endnu ikke koster jer noget - hos os i hvert fald - ude i yderste højre kolonne. 

mceclip0.png

Ved at klikke på en af disse knapper kommer du direkte ind og kan vælge abonnementer. Ved at aktivere Teams-telefoni lægger du et fastnetnummer på Teams-kontoen, så man kan ringe ind og ud fra Teams-programmet, og ved at oprette et mobilabonnement, tilknytter du et mobilnummer til løsningen. Fastnetnummeret kommer enten fra jeres nummerserier eller som en nyoprettelse, og mobilnummeret kan enten oprettes fra ny eller indporteres.

Når brugeren har fået Teams-telefoni og/eller mobilabonnement, vil disse begge optræde i oversigten med numre, pakker og abonnementer. Klikker du på de lodrette prikker, kan du gå direkte til ofte brugte funktioner-

mceclip1.png

Hvis du vil kigge nærmere på brugere, klikker du på ikonet > yderst til højre. Nu foldes brugerens profil ud. Her kan du øverst se nogle basale informationer om brugeren. Fornavn, efternavn, e-mailadresse, titel, afdeling og Azure-link. Azure-linket er et unikt ID, som entydigt identificerer brugeren i jeres AD.

Derudover kan du se, om brugeren har tiltrækkelige Microsoft-licens til at få telefoni i Teams og hvilke roller vedkommende har i Teams Selvbetjening.

mceclip0.png

Længere nede på brugerprofilen finde du oplysninger om telefoni, mobilpakker, simkort og tilkøbsprodukter. Og allernederst ligger den samlede pris for denne medarbejder hos os. 

Området Organisation

Under Organisation finder du alle de ting, som ikke direkte har noget med enkelte brugere at gøre, men snarere hele jeres organisation.

Det kan for eksempel være alle jeres skuffesimkort. I den fane kan du se alle de skuffesimkort, som jeres organisation har fået tilsendt. Har I brug for flere skuffesimkort, kan du bestille pakker med 10 simkort af gangen ved at klikke på den blå plusknap.

 mceclip1.png

Området Cloud Adoption

Her kan du se lidt om jeres forbrug af Teams og, hvordan vi kan hjælpe jer med at kommer endnu bedre i gang med løsningen.

Området Faktura

Her kan I se jeres seneste seks fakturaer og downloade dem som pdf direkte fra oversigtslisten. Du kan også se hvordan jeres forbrug har udviklet sig fra den ene fakturaperiode til det næste. Forskellen har vi angivet med en procentsats ved den enkelte kategori. 

Klikker du dig ind på en enkelt faktura, kan du flere detaljer om den.

mceclip0.png

Herinde kan du også sætte referencer på de enkelte abonnementer og selvfølgelig kolonnesortere og downloade csv-fil, hvis du har brug for det. Du kan også filtrere data på forkellige parametre og vise eller skjule enkelte kolonner ved at klikke på ikonerne mceclip3.png oppe i højre hjørne.

I modtager vores fakturaer på den e-mailadresse, som blev sat i forbindelse med jeres idriftsættelsesforløb. Hvis du vil ændre på den eller tilføje flere modtagere, kan du gøre det ved at klikke på blyantsikonet.

mceclip2.png

Området Addons og services

I dette område kan du se de features, som I som organisation har aktiveret på jeres løsning. Dette område vil med tiden blive udbygget med nye produkter, som I nemt kan tilføje til jeres løsning. 

mceclip4.png

Under sektionen Services kan du bestille konsulent- og træningsydelser fra vores kompetente Customer Succes-team.

Området Bestil hardware

Her kan du med få klik købe hardware. Vi har et lille, men relevant udvalg af produkter, som passer perfekt til jeres Teams-løsning. Og udstyret dukker op på jeres næste faktura fra os, så I har det hele samlet.

Start med at klikke af, hvad I skal bruge og klik så på Næste.

Dette fører dig til en sektion med leveringsadresse, som vi har præudfyldt for dig - men du er selvfølgelig velkommen til at indtaste en alternativ adresse, og eventuelt tilføje en kommentar til ordren. Klik på Næste

Til sidst sendes du til en opsummering, hvor du kan se den samlede ordre og klikke på Send.

mceclip6.png

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt
Fortæl os hvorfor


Udfyld venligst formularen med en gyldig e-mail og feedback til artiklen.

Kommentarer