Sådan logger du ind i TDC Erhverv Teams og kommer i gang

Læsetid: 6 minutter

Der er forskellige indgange til at logge på Teams. For eksempel kan du gå til office.com og klikke på Teams. Herefter logger du på med din Office 365-konto, som du sikkert også logger på din computer med.

Hvis du allerede er logget på Office 365 kan du også hoppe ind i Teams ved at klikke på navigationsruden i øverste venstre hjørne og klikke på Teams.

captured__6_.gif

Bemærk at du også kan installere Teams som et program på din computer - se mere her.

Når du skal logge på programmet, bruger du også din Office 365-konto.

Dit første kig på Teams

Teams hovednavigationen ligger ude i venstre side, og her kan du vælge mellem Aktiviteter, Chat, Teams, Møder, Opkald og Filer.

  • Aktiviteter viser dig alle seneste ting, der er sket i Teams - det kan være personer, der har nævnt dig, filer der er opdateret eller nye opslag.
  • Chat er hjemsted for samtaler med kontakter. Hvis du tidligere har benyttet Skype for Business, vil chat-området virke bekendt, men alligevel nyt.
  • Teams indeholder de forskellige arbejdsgrupper, som du indgår i. Her kan du samarbejde om filer, diskutere frokosten og tilgå et hav af arbejdsværktøjer
  • Møder viser dig din kalender og de møder og aftaler, som du har i den. Du kan selvfølgelig også oprette nye aftaler her uden at skulle over i Outlook.
  • Opkald lader dig ringe til hele verden - både som audio- og videoopkald. Og du kan i vores løsning skam også ringe til almindelige telefonnumre. Du kan også tjekke din telefonsvarer, se kaldshistorik og meget andet.
  • Filer viser dig de seneste filer, du har arbejdet på i Office 365. Du kan kaste dig over en fil direkte i Teams, eller vælge at åbne og redigere den i det relevante program.

I øverste højre hjørne kan du manuelt sætte onlinestatus og pille ved indstillinger som for eksempel, hvornår du ønsker at få notifikationer om aktivitet i Teams. I øverste venstre hjørne har du adgang til resten af Office 365.

mceclip1.png

Området Chat

Du starter en ny chat ved at klikke på blyants-ikonet i topbjælken.

Ellers kan du hoppe ind i en eksisterende chat ved at vælge den fra listen under Seneste eller Kontakter. I Teams er chats blivende - det vil sige, at du i samme chat har adgang til hele din samtale med personen.

mceclip4.png

Du kan selvfølgelig også skrive med flere personer i samme chat. Det gør du ved at indtaste personernes navne i Til-feltet eller - hvis chatten allerede er startet - ved at klikke på Tilføj flere personer i chattens øverste højre hjørne.

mceclip6.png

Her kan du også hurtigt lave chatten om til et opkald - med eller uden video.

Området Teams

Omdrejningspunktet i Teams er (måske ikke overraskende) et team. Et team består af personer, chats og værktøjer – alt sammen samlet et sted. Forestil jer, at I står sammen inde i et lokale, hvor I kan tale sammen og hvor der på hylderne ligger alle de værktøjer og dokumenter, I har brug for til den opgave, som I skal løse.

Under sidefanen Teams kan du se alle de teams, som du er medlem af. Ved at klikke på Deltag i eller opret et team i bunden af listen, kan du blive en del af flere teams.

mceclip2.png

Ved at klikke på et team, går du ind i det og folder samtidig de forskellige kanaler, der findes i teamet ud. En kanal er et område, der på en eller anden måde, omhandler det samme emne.

For eksempel kunne man på en fabrik, der udvikler en ny type kanelgiffel, forestille sig et team, der hedder Den nye opskrift med en række kanaler så som GærtypeBagetemperaturen og Laceringsfest (hvem tager kage med?).

I den enkelte kanal er der en række samarbejdsværktøjer i den øverste menu. Kanaler fødes med værktøjerne Samtaler, Filer og Wiki, men du kan tilføjer flere til kanalen ved at klikke på plusset. Det kan være en Planner, hvor I kan holde styr på opgavene, et website, som er centralt for jeres arbejde, eller et enkelt Excel-ark, som I arbejder sammen om. 

captured__1_.gif

Værktøjerne, som du tilføjer, bliver tilgængelige for hele teamet i den kanal.

Området Møder

Ved at klikke på Møder stikker du snablen ned i din Outlook-kalender. Her kan du se din arbejdsuge og de aftaler, som du har i den. Du kan også se detaljer om de enkelte møder ved at klikke på dem og oprette en ny kalenderaftale ved at vælge Planlæg et møde.

mceclip9.png

Området Opkald

Her kan du foretage opkald til dine kontakter og faktisk også alle andre på jorden, der har et telefonnummer. Med vores løsning har du nemlig et telefon-tastatur i området Opkald. Du kan selvfølgelig også ringe op via Hurtigopkald, Kontakter eller Historik.

mceclip0.png

Området Filer

Klikker du på Seneste finder du en liste over alle de filer, du sidst har rørt ved. På tværs af teams og værktøjer.

Ved at klikke på en fil, får du den vist. Hvis du ønsker at skrive i den, klikke du bare på Rediger i øverste højre hjørne. Klikker du på listepilen ved siden af, får du mulighed for at vælge med hvilket program, du ønsker at redigere filen.

mceclip11.png

Som stadard kommer området Filer med dit OneDrive listet under Skylager, men du kan hurtigt og nemlig tilføje andre filopbevaringssteder, som for eksempel Dropbox eller Google Drive.

Det gør du ved at klikke på Tilføj lagerplads i skyen.

mceclip12.png

De tre prikker

Lige under området Filer er der tre prikker. Dem kender du sikkert fra andre steder i Office 365. Under prikkerne gemmer der sig de andre apps, som du har tilføjet til Teams. En af de ting, der gør Teams rigtig stærkt, er nemlig, at du kan tilføje andre værktøjer ind i det.

mceclip0.png

Det kan være, at du har brug for dine Planner-opgaver direkte i Teams? Eller måske rapporter fra MailChimp?

Nå, nu kender du hovedet fra halen i Teams.

Måske skulle du bare oprette et team og begynde at invitere dine kolleger?

Var denne artikel en hjælp?
1 ud af 1 fandt dette nyttigt
Fortæl os hvorfor


Udfyld venligst formularen med en gyldig e-mail og feedback til artiklen.

Kommentarer