Ved fejlmelding af problemer med forbindelse til en eller flere af dine enheder, skal du først sikre at problemet ikke er i dine enheder.
Gennemgå meget gerne denne tjekliste først:
- Slå et af de fejlende simkort op på Vodafone GDSP-portal. Tjek om kortet er aktivt og foretag en simpel diagnosticering af forbindelsen.
- Tjek at enheden er konfigureret med korrekt APN.
- 2G, 3G og 4G: m2m.tdc.dk
- NB-IoT: nbiot.tdc.dk
- Privat APN: På Vodafones GDSP-platform vælg i menubaren Administration punktet My organisation. Vælg fanebladet Details og derefter Connectivity services i menuen til venstre. APN’er, som er tilgængelige for dig, findes under punktet Data service.
- Prøv at genstarte enheden.
- For enhed som bruger 2G, 3G eller 4G: Flyt simkort over i en almindelig mobiltelefon og se om det er muligt at få forbindelse.
Hvis det ikke lykkes at få forbindelse med simkortet ud fra overstående punkter, skal du fejlmelde problemet. Det er dog vigtigt, at du inkluderer følgende oplysninger i fejlmeldingen. Så går det hurtigere.
- ICC- eller IMSI-nummer på simkort. ICC-nummeret findes trykt på simkortet. IMSI (90128xxxxxxxxxx) findes ved at slå simkortet/enheden op på Vodafone-portalen.
- Lokation (adresse inkl. land)
- Tidspunkt for fejl
- Har enheden virket med simkortet tidligere?
- Har I gennemgået tjeklisten herover?
Skriv til support@sky.tdc.dk eller benyt vores kontaktformular.
Kommentarer