Teams undertrykker Skype for Business på vores computere. Hvad er galt?

Vi har desværre oplevet hos en del af vores kunder, at Teams automatisk bliver installeret med nyere Office 365-opdateringer fra Microsoft, og ændrer på den måde vores Skype for Business-løsning kan benyttes i jeres organisation.

Hvis I ønsker at benytte Teams sammen med vores Skype for Business-løsning

Hvis I ønsker at benytte Teams samtidig med vores Skype for Business-løsning, skal I ændre sameksistenstilstanden mellem Teams og Skype for Business. Den eneste måde at udføre denne ændring på er i øjeblikket i Office 365 via Powershell (med et administrator login, naturligvis).

Kør nedenstående kommando for at ændre sameksistenstilstanden.

PS C:\> Grant-CsTeamsUpgradePolicy -PolicyName SfBWithTeamsCollab -Global

Når I har kørt ovenstående, burde sameksistens-tilstanden være ændret til SfBWithTeamsCollab.

Bemærk, at hvis sameksistenstilstanden ændres til andre værdier, kan det have indflydelse på federationsmønstre mod andre Office 365 tenants.

Hvis I ikke ønsker at benytte Teams i jeres organisation

Hvis I ikke ønsker at benytte Teams i jeres organisation, skal I deaktivere Teams-licensen i Office 365 under Produktlicenser.

 

Vi er i fortsat dialog med Microsoft om denne udfordring og holder denne supportartikel opdateret.

(Opdateret 12. februar) 

 

Var denne artikel en hjælp?
6 ud af 6 fandt dette nyttigt
Fortæl os hvorfor


Udfyld venligst formularen med en gyldig e-mail og feedback til artiklen.

Kommentarer

  • Avatar
    Søren Bang

    For en ny installation jeg er i gang med har det også været nødvendigt at slå Teams fra under den enkelte brugers licens