Tilføj private Skype-brugere

I denne guide gennemgår vi, hvordan du tilføjer en privat Skype-bruger udenfor din organisation til din kontaktliste i Skype for Business. Det er nemlig også muligt at chatte, ringe og skærmdele med private Skype-brugere.

Sådan tilføjer du private Skype-brugere til din kontaktliste

  1. Klik på ikonet Tilføj kontakt nederst til højre for søgelinjen
  2. Klik herefter på Tilføj en person uden for min organisation
  3. Vælg Skype på listen over udbydere
  4. Skriv herefter e-mailadressen på din kontaktperson ind i feltet Chatadresse. Vær opmærksom på, at denne e-mailadresse skal være tilknyttet brugerens Microsoft-konto. Bruger du Skype ID skal det efterfølges af @skypeids.net, dvs. skypeid@skypeids.net
  5. Angiv hvilken kontaktgruppe, du ønsker at placere kontakten i
  6. Angiv herefter Fortrolighedsforhold. Hvert af disse fortrolighedsforhold har nogle forudbestemte indstillinger, som angiver, hvad du deler med denne kontakt. Disse kan du se under linjen, når du vælger et fortrolighedsforhold
  7. Klik til sidst på OK

Skype-brugeren vil nu optræde i din kontaktliste. Indtil vedkommende har godkendt din invitation, vil kontakten dog have status Tilstedeværelse ukendt.

Bemærk at muligheden for at interagere med private Skype-brugere kan være slået fra i jeres Office 365-opsætning. Ønsker I denne mulighed, kan personen med jeres Office 365-administratorkonto nemt slå den til.

Var denne artikel en hjælp?
4 ud af 5 fandt dette nyttigt
Fortæl os hvorfor


Udfyld venligst formularen med en gyldig e-mail og feedback til artiklen.

Kommentarer

  • Avatar
    Christian Haugaard Mønsted

    Vi har tidligere kunne tilslutte private skype forbindelser i vores løsning, men nu giver det fejl?