I denne guide gennemgår vi, hvordan du tilføjer en privat Skype-bruger udenfor din organisation til din kontaktliste i Skype for Business. Det er nemlig også muligt at chatte, ringe og skærmdele med private Skype-brugere.
Sådan tilføjer du private Skype-brugere til din kontaktliste
- Klik på ikonet Tilføj kontakt nederst til højre for søgelinjen
- Klik herefter på Tilføj en person uden for min organisation
- Vælg Skype på listen over udbydere
- Skriv herefter e-mailadressen på din kontaktperson ind i feltet Chatadresse. Vær opmærksom på, at denne e-mailadresse skal være tilknyttet brugerens Microsoft-konto. Bruger du Skype ID skal det efterfølges af @skypeids.net, dvs. skypeid@skypeids.net
- Angiv hvilken kontaktgruppe, du ønsker at placere kontakten i
- Angiv herefter Fortrolighedsforhold. Hvert af disse fortrolighedsforhold har nogle forudbestemte indstillinger, som angiver, hvad du deler med denne kontakt. Disse kan du se under linjen, når du vælger et fortrolighedsforhold
- Klik til sidst på OK
Skype-brugeren vil nu optræde i din kontaktliste. Indtil vedkommende har godkendt din invitation, vil kontakten dog have status Tilstedeværelse ukendt.
Bemærk at muligheden for at interagere med private Skype-brugere kan være slået fra i jeres Office 365-opsætning. Ønsker I denne mulighed, kan personen med jeres Office 365-administratorkonto nemt slå den til.
Vi har tidligere kunne tilslutte private skype forbindelser i vores løsning, men nu giver det fejl?