iPhone opsætningsvejledning - ny bruger

Vi håber, at denne guide kan hjælpe dig - som ny bruger hos TDC Erhverv - med at sætte din iPhone op, så du igen vil kunne bruge den, som du plejer. Guiden er baseret på, at telefonen har TDC-dækning. 

Guiden forklarer følgende:

  • Udskiftning af simkort
  • Opsætning
  • Ændring af standard-pinkoden
  • Data-opsætning
  • MMS-opsætning
  • Opsætning af mobilsvar

Hvis du har modtaget simkortet og befinder dig i Danmark på dagen for nummerflytningen, er du klar til skiftet. Om morgenen for nummerflytningen kan du skifte dit simkort. Simkortet er større end det simkort, som du skal bruge til din iPhone. Tag simkort-skuffen ud af telefonen for at se, hvilken størrelse passer til din iPhone.

Udskiftning af simkort

  1. Sluk telefonen ved at holde knappen på toppen eller siden af telefonen nede, indtil der på skærmen står Skub for at slukke. Gør det.
  2. Du skal nu have dit gamle simkort ud af telefonen. Når du ser på telefonen med displayet vendt op mod himlen, er der i højre side af telefonen en lille skuffe. I den nederste del af skuffen, er der et lille hul, hvor for eksempel en papirclips kan sættes ind. Brug ikke vold, men fornem hvornår den giver det lille klik, så skuffen åbnes. Træk skuffen helt ud (se billedet nedenfor).
  3. Fjern simkortet fra din nu tidligere udbyder.
  4. Tag nu det nye simkortet fra Cirque og læg det ned i skuffen med chippen vendt nedad, som
    vist på billedet. Indsæt derefter skuffen ind i mobilen på samme måde, som du satte
    den ind.

Opsætning af iPhone

Efter udskiftning af simkort er du nu klar til at starte telefonen. Tryk på tænd/sluk-knappen i toppen eller siden af iPhonen. Når telefonen er startet op, vil du komme frem til et skærmbillede med klokkeslæt og beskeden om Låst SIM. Placér din finger i venstre side af skærmen og træk mod højre. Du vil nu blive bedt om at indtaste din adgangskode.

Vær opmærksom på, at adgangskoden ikke er lig med din pinkode. Adgangskoden er din personligt valgte adgangskode, som du også indtastede ved den tidligere operatør, når iPhonen låser skærmen.
Når koden er accepteret, vil du få følgende muligheder:


Vælg her Lås op.
Tast nu standard pinkoden 1234 og tryk på OK.

Ændring af standard-pinkoden

  1. Tryk på ikonet for Indstillinger
  2. Scroll ned og vælg Telefon
  3. Scroll yderligere ned og vælg PIN-kode til SIM 
  4. Vælg Skift PIN-kode
  5. Indtast herefter den aktuelle PIN-kode 1234 og vælg ok i øverste højre hjørne.
  6. Indtast nu den nye pinkode. 
  7. Bekræft den nye pinkode ved at taste den igen og vælg op i øverste højre hjørne. 

Du har skiftet din pinkode. Skulle du glemme din PIN-kode til simkortet, og har du fået tastet den tre gange forkert, skal du bruge den pukkode, som står på brevet, du fik sammen med simkortet.

Data-opsætning

For at tjekke om din data på iPhonen vil virke er det nødvendigt at gøre følgende.

Først skal Wi-Fi slås fra:

  1. Tryk på ikonet for Indstillinger 
  2. Vælg Wi-Fi og slå det fra. 
  1. Vælg Indstillinger igen.
  2. Vælg herefter Mobil
  3. Vær opmærksom på om Mobildata er slået til – dvs. markeret med en farve. Hvis ikke skal denne trækkes mod højre. 
  4. Scroll derefter ned til Mobildata netværk
  5. Scroll ned i bunden og vælg Nulstil indstillinger
  6. Tryk herefter på HOME-knappen 
  7. Hold Tænd/sluk knappen i toppen af iPhonen nede – træk fra venstre mod højre for at slukke mobilen. 
  8. Når den er slukket, tændes mobilen igen. 
  9. Indtast adgangskode
  10. Indtast PIN-kode

Nu skal det tjekkes, at Wi-Fi stadig er slået fra

  1. Tryk på ikonet for Indstillinger
  2. Vælg Wi-Fi og slå det fra, hvis det ikke allerede er det.
  3. Vælg herefter Indstillinger
  4. Vælg herefter Mobil
  5. Vær opmærksom på om Mobildata er slået til – dvs. markeret med en farve. Hvis ikke skal denne trækkes mod højre. 
  6. Scroll derefter ned til Mobildata netværk og vælg denne.
  7. Det skal herefter se ud som følger:

       Mobildata: www.internet.mtelia.dk

       Brugernavn: Blank

       Adgangskode: Blank

  1. Tryk herefter på HOME-knappen 
  2. Tryk på ikonet for Internet Safari

MMS-opsætning

Efter du har gennemgået ovenstående opsætning for data, skal vi tjekke om MMS virker.

Først skal iMessage slås fra:

  1. Tryk på ikonet for Indstillinger 
  2. Scroll ned og vælg Beskeder 
  3. Slå iMessage fra ved at trække bjælken fra højre mod venstre.
  4. Tryk herefter på HOME-knappen 
  5. Vælg App’en Beskeder 
  6. Skriv ny besked
  7. Mobilnummeret der skal sendes til er dit eget nummer – indtast dette.
  8. Vælg herefter et tilfældigt billede fra dit eget billedarkiv (billedet er underordnet) ved at trykke på kameraet.
  9. Send MMS’en 

Modtager du MMS’en, er MMS nu opsat på din iPhone.
Du kan nu slå iMessage og Wi-Fi til igen ved at gentage ovenstående.

Opsætning af Mobilsvar

I forbindelse med at du har fået ny udbyder, får du også ny Mobilsvar. Når du har taget det nye simkort i brug, vil mobilsvarnummeret automatisk blive konfigureret i din iPhone, og du kan efterfølgende betjene den ved at gå i Telefon og trykke på Telefonsvarerikonet nederst i højre hjørne.

Hvis ikke den automatiske opsætning gennemføres, vil du blive bedt om at indtaste nummeret til Mobilsvar, den første gang du anvender denne. I det tilfælde skal du blot taste 51100303, når du bliver bedt om et nummer til telefonsvaren.

Du kan ligeledes tilgå Mobilsvar ved blot at ringe til 51100303 fra den numeriske blok på iPhonen. Når du har kontakt til Mobilsvar, skal du blot følge opsætningvejledningen.

Var denne artikel en hjælp?
1 ud af 3 fandt dette nyttigt
Fortæl os hvorfor


Udfyld venligst formularen med en gyldig e-mail og feedback til artiklen.

Kommentarer