4-omstilling fra mobiltelefon

Med den såkaldte 4-omstilling kan du hurtigt omstille samtaler fra din mobiltelefon med TDC Erhverv-simkort til en kollegas telefon.

Forudsætninger

Du skal have et af følgende abonnementer for at kunne omstille kald fra din mobil:

  • Business Plus
  • Business One Mobil Basis
  • Business One Mobil Pro
  • Skype for Business Cloud Mobil
  • Skype for Business Mobile
  • SfB Cloud Works tillæg

Derudover skal følgende to betingelser være opfyldt:

  • Opkaldet skal modtages via mobilnummer eller dit OneNumber (altså ikke fastnet)
  • Mobiltelefonen skal indeholde et TDC Erhverv/Cirque-simkort

Omstillinger kan kun foretages ved at kontakte kollegaen. Blinde omstillinger uden tilladelse fra kollegaen gennemføres ikke på iPhone.

iPhone

  1. Før du kan foretage omstilling af opkald på din iPhone skal du oprette en kontaktperson ved navn, f.eks ”Omstilling” med mobilnummeret 4. Denne kontaktperson skal bruges ved alle fremtidige omstillinger som funktion for omstilling / ”4-funktion” (denne manøvre skyldes en begrænsning fra Apples side og gælder for alle teleudbydere i Danmark).
  2. Tag imod indgående opkald som du plejer.
  3. Tryk + tilføj opkald
  4. Tryk på Kontakter (vær opmærksom på at opkaldet ikke bliver sat på hold endnu) og ring en kollega op via mobiltelefonens telefonbog. Første indgående opkald sættes nu på hold.
  5. Når du har din kollega i røret, kan du gennemføre omstillingen ved at vende tilbage til telefonbogen, og herefter finde kontakten Omstilling.
  6. Når du trykker på 4-tallet kobles de to samtaler sammen og opkaldet afsluttes fra din side.

Hvis kollegaen ikke besvarer dit opkald eller ikke ønsker at modtage omstillingen, afbrydes opkaldet til kollegaen (slut), og opkaldet med kunden (indgående opkald) er aktivt igen.

Android (Samsung, HTC, Sony Ericsson, LG etc.)

I flere af de nyere versioner af Android er det muligt at omstille, flette og bytte imellem opkald, og derfor behøves ingen brug af 4-omstilling. Men i de øvrige versioner, kan du gøre følgende:

Tag imod indgående opkald som du plejer.

  1. Tryk på Kontakter eller Tastatur - vær opmærksom på, at opkaldet ikke bliver sat på hold endnu.

  2. Ring din kollega op ved at bruge dennes lokalnummer, OneNumber eller slå ham/hende op via mobiltelefonens telefonbog eller via SkyApp. Første indgående opkald sættes nu på hold.

  3. Når du har din kollega i røret, kan du gennemføre omstillingen ved at taste 4, og herefter trykke på telefonens ”optionsknap” i nederste venstre hjørne og vælge Overfør (NB! På HTC-telefoner kan 4-tallet kun ringes op ved at trykke på selve 4-tallet i telefonens display, hvorefter 4-tallet ringes op). Herefter kobles de to samtaler sammen og opkaldet afsluttes fra din side.

  4. Hvis kollegaen ikke besvarer dit opkald eller ikke ønsker at modtage omstillingen, lægges opkaldet til kollegaen på (Afslut opkald). Herefter er det oprindelige opkald (indgående opkald) enten direkte aktivt igen eller aktiveres ved at trykke Hent (afhænger af mobiltelefonen).

Traditionel mobiltelefon (ikke smartphone)

  1. Tag imod indgående opkald som du plejer.
  2. Sæt opkaldet på hold via grøn tast/besvar opkaldstast.
  3. Ring din kollega op ved at bruge dennes lokalnummer, OneNumber eller slå ham/hende op via mobiltelefonens telefonbog.
  4. Når du har din kollega i røret, kan du gennemføre omstillingen ved at taste 4. Så kobles de to samtaler sammen og opkaldet afsluttes fra din side.
  5. Hvis kollegaen ikke besvarer dit opkald eller ikke ønsker at modtage omstillingen, lægges opkaldet til kollegaen på (rød tast/afslut opkald-tast). Det oprindelige opkald (indgående opkald) genoptages med grøn tast/besvar opkaldstast.
Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 1 fandt dette nyttigt
Fortæl os hvorfor


Udfyld venligst formularen med en gyldig e-mail og feedback til artiklen.

Kommentarer