Du kan rulle TouchPoint ud på flere pc'er ved at installere applikationen fra en central lokation på netværket og skubbe den ud derfra. Her er hvordan, du gør.
Forudsætninger
Procedurerne beskrevet i denne vejledning skal udføres af en Windows-administrator on-site. Inden du kan lave en silent-installering af TouchPoint, skal du sikre dig at .NET Framework 4.5 er installeret på alle de klient-pc'er, som du ønsker at installere programmet på.
Procedurer
At sætte et miljø op, hvor du kan foretage silent-installering af TouchPoint, inkluderer disse trin:
- Opret en delt mappe på netværket
- Opsæt installationsfilerne
- Konfigurer en group policy på domain controlleren
Opret en delt mappe på netværket
Du skal først gøre TouchPoint-installationsfilerne tilgængelige på netværket ved at oprette en delt mappe på serveren:
- Log ind på serveren, hvorpå du ønsker at oprette den delte mappe.
- Start Windows Stifinder.
- Højreklik i Stifinder og vælg Ny > Mappe
- Giv mappen et beskrivende navn - for eksempel TouchPoint Install - og tryk på Enter på tastaturet.
- Højreklik på den nye mappe og vælg Egenskaber. Dette åbner vinduet Egenskaber.
- Klik på knappen Avanceret Deling. Dette åbner vinduet Avanceret Deling. Gør herefter følgende: Klik på Del denne mappe og så på Tilladelser for at åbne vinduet Tilladelser. Her vælger du Rediger og Læs i kolonnen Tillad. Klik til sidste på OK og så OK i vinduet Avanceret Deling.
- Klik Luk i vinduet Egenskaber.
Nu skal du sætte de filer op, som du skal benytte til at installere TouchPoint.
Opsæt installationsfilerne
Der skal benyttes to filer til silent-installation af TouchPoint:
- TouchPoint-installationsfilen
- En batch-fil med kommandolinje-parametre, der udløser installationen
Læg først installationsfilen i den delte mappe, du lige har oprettet, og opret derefter batch-filen:
- Kopier TouchPoint installationsfilen (TouchPointSetup.exe) fra zip-filen, som du finder nederst i denne vejledning, over i den delte mappe, som du skabte i den foregående sektion - "Oprettelse af delt mappe på netværket".
- Åben en tekst-editor (for eksempel Notesblok) og indtast den følgende tekst:
TouchPointSetup.exe /quiet - Gem filen med navnet TouchPointInstall.bat i den samme mappe, som du har lagt TouchPoint-installationsfilen.
Det sidste trin er at konfigurere domain controlleren med en group policy, der kører batch-filen, som udfører installationen.
Konfigurer en group policy på domain controlleren
Du konfigurerer domain controlleren med en group policy i det domæne, som klient-pc'erne er med i. Policy'en tillader, at du rammer alle klient-pc'er i det domæne, og policy'ens tilladelser forhindrer, at TouchPoint installeres på maskiner, der ikke har brug for det.
Når du har udført de nedenstående ændringer, vil TouchPoint blive installeret på klient-pc'en, når burgeren genstarter den.
For at konfigurere en group policy skal du:
- Log ind på domain controlleren.
- Start Group Policy Management Console.
- Højreklik på domænet, som du ønsker at tilføje group policy'en til og vælg Create a GPO in the domain, and link it here.
- Giv policy'en et navn – for eksempel TouchPoint Install – og tryk Enter.
- Klik på TouchPoint Install i den venstre menu og klik derefter på fanen Delegation i højre menu.
- Gør herefter følgende: Fjern Authenticated Users fra listen over grupper og brugere. Tilføj serveren, som TouchPoint-installationsfilen og batch-filen ligger på, til listen over grupper og brugere. Tilføj herefter serveren læseadgang.
- Klik på knappen Advanced. Dette åbner vinduet Security Settings. Klik her på navnet på den server, som du tilføjede i trin 8, og klik på Apply group policy. Klik herefter på OK for at vende tilbage til vinduet Group Policy Management.
- I den venstre menu i vinduet Group Policy Management højreklikker du på policy'en for TouchPoint-installationsfilen og vælger Edit. Dette åbner vinduet Group Policy Management Editor. Gør herefter følgende: Udvid noden Computer Configuration > Policies > Windows Settings og klik på Scripts (Startup/Shutdown). I højre menu dobbeltklikker du på Startup. Dette åbner vinduet Startup Properties. Klik på knappen Add. Dette åbner vinduet Add a Script. I feltet Script Name indtaster du den komplette netværkssti til batch-filen, som du oprettede i den foregående sektion - Opsætning af installationsfilerne. Klik OK.
- Klik OK i vinduet Startup Properties.
- Når du har oprettet group policy'en skal du tilføje den til alle de klient-pc'er, som TouchPoint skal installeres på. TouchPoint installeres herefter på den enkelte maskine, når den genstartes.
Kommentarer