Silent-installering af CC TouchPoint på klient-pc'er

Du kan rulle TouchPoint ud på flere pc'er ved at installere applikationen fra en central lokation på netværket og skubbe den ud derfra. Her er hvordan, du gør.

Forudsætninger

Procedurerne beskrevet i denne vejledning skal udføres af en Windows-administrator on-site. Inden du kan lave en silent-installering af TouchPoint, skal du sikre dig at .NET Framework 4.5 er installeret på alle de klient-pc'er, som du ønsker at installere programmet på.

Procedurer
At sætte et miljø op, hvor du kan foretage silent-installering af TouchPoint, inkluderer disse trin:

  • Opret en delt mappe på netværket
  • Opsæt installationsfilerne
  • Konfigurer en group policy på domain controlleren

Opret en delt mappe på netværket

Du skal først gøre TouchPoint-installationsfilerne tilgængelige på netværket ved at oprette en delt mappe på serveren:

  1. Log ind på serveren, hvorpå du ønsker at oprette den delte mappe.
  2. Start Windows Stifinder.
  3. Højreklik i Stifinder og vælg Ny > Mappe
  4. Giv mappen et beskrivende navn - for eksempel TouchPoint Install - og tryk på Enter på tastaturet.
  5. Højreklik på den nye mappe og vælg Egenskaber. Dette åbner vinduet Egenskaber.
  6. Klik på knappen Avanceret Deling. Dette åbner vinduet Avanceret Deling. Gør herefter følgende: Klik på Del denne mappe og så på Tilladelser for at åbne vinduet Tilladelser. Her vælger du Rediger og Læs i kolonnen Tillad. Klik til sidste på OK og så OK i vinduet Avanceret Deling. 
  7. Klik Luk i vinduet Egenskaber.

Nu skal du sætte de filer op, som du skal benytte til at installere TouchPoint.

Opsæt installationsfilerne

Der skal benyttes to filer til silent-installation af TouchPoint:

  • TouchPoint-installationsfilen
  • En batch-fil med kommandolinje-parametre, der udløser installationen

Læg først installationsfilen i den delte mappe, du lige har oprettet, og opret derefter batch-filen:

  1. Kopier TouchPoint installationsfilen (TouchPointSetup.exe) fra zip-filen, som du finder nederst i denne vejledning, over i den delte mappe, som du skabte i den forgående sektion - "Oprettelse af delt mappe på netværket".
  2. Åben en tekst-editor (for eksempel Notesblok) og indtast den følgende tekst:
    TouchPointSetup.exe /quiet
  3. Gem filen med navnet TouchPointInstall.bat i den samme mappe, som du har lagt TouchPoint-installationsfilen.

Det sidste trin er at konfigurere domain controlleren med en group policy, der kører batch-filen, som udfører installationen. 

Konfigurer en group policy på domain controlleren

Du konfigurerer domain controlleren med en group policy i det domæne, som klient-pc'erne er med i. Policy'en tillader, at du rammer alle klient-pc'er i det domæne, og policy'ens tilladelser forhindrer, at TouchPoint installeres på maskiner, der ikke har brug for det.

Når du har udført de nedenstående ændringer, vil TouchPoint blive installeret på klient-pc'en, når burgeren genstarter den.

For at konfigurere en group policy skal du:

  1. Log ind på domain controlleren.
  2. Start Group Policy Management Console.
  3. Højreklik på domænet, som du ønsker at tilføje group policy'en til og vælg Create a GPO in the domain, and link it here.
  4. Giv policy'en et navn – for eksempel TouchPoint Install – og tryk Enter.
  5. Klik på TouchPoint Install i den venstre menu og klik derefter på fanen Delegation i højre menu.
  6. Gør herefter følgende: Fjern Authenticated Users fra listen over grupper og brugere. Tilføj serveren, som TouchPoint-installationsfilen og batch-filen ligger på, til listen over grupper og brugere. Tilføj herefter serveren læseadgang.
  7. Klik på knappen Advanced. Dette åbner vinduet Security Settings. Klik her på navnet på den server, som du tilføjede i trin 8, og klik på Apply group policy. Klik herefter på OK for at vende tilbage til vinduet Group Policy Management.
  8. I den venstre menu i vinduet Group Policy Management højreklikker du på policy'en for TouchPoint-installationsfilen og vælger Edit. Dette åbner vinduet Group Policy Management Editor. Gør herefter følgende: Udvid noden Computer Configuration > Policies > Windows Settings og klik på Scripts (Startup/Shutdown). I højre menu dobbeltklikker du på Startup. Dette åbner vinduet Startup Properties. Klik på knappen Add. Dette åbner vinduet Add a Script. I feltet Script Name indtaster du den komplette netværkssti til batch-filen, som du oprettede i den forgående sektion - Opsætning af installationsfilerne. Klik OK.
  9. Klik OK i vinduet Startup Properties.
  10. Når du har oprettet group policy'en skal du tilføje den til alle de klient-pc'er, som TouchPoint skal installeres på. TouchPoint installeres herefter på den enkelte maskine, når den genstartes.
Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt
Fortæl os hvorfor


Udfyld venligst formularen med en gyldig e-mail og feedback til artiklen.

Kommentarer